Blogger Backgrounds

lördag 26 november 2011

Underbara Liseberg och Göteborg...

Nu är vi hemma igen efter ett underbart dygn i Göteborg.
 Jag är SÅ nöjd med min 25-års present, bästa jag någonsin kunnat tänka mig...

 Vi åkte strax efter 12 i går och var nere i Göteborg vid 15.30 men inne i Göteborg var det såna kraftiga bilköer på grund av en trafikolycka samt att det var mitt i den vanliga rusningstrafiken PLUS att det var lönefredag... Jag fick köra de sista 10 milen, Och när vi kom fram hade jag riktig kramp i vänsterbenet på grund av allt krypkörande och kopplande.....
Vi chekade in på hotellet och fick ett rum, dock luktade det avlopp i rummet så vi fick byta... tyvärr inte till det bättre utan rummet var slitet och inte renoverat som de vi fick först... men det fick personalen höra, det kan jag lova.
Vi bestämde oss ganska snabbt att åka mot Liseberg, vi gick till vagnen och åkte bortåt.
Redan INNAN vi kommit till entrén förstod jag att jag inte skulle bli besviken. Lisebergstornet var som vanligt klätt som en julgran men det jag gillade mest var den blåa oasen de gjort vid vattenfallet innan entrén.... Slänger upp lite bilder så skriver jag lite under varje bild....


Det första vi såg när vi klev av vagnen
 

  Det underbara blåa landskapet... Helt underbart.

 2 av många vackra träd
MYSIGT!!
Det blev riktigt kyligt så dessa var riktigt sköna att värma sig på
 Tyvärr ingen bra bild, men denna söta lappget fick jag killa under hakan... den va så len & söt.
 Herr bock vågade jag inte klappa.
 Tomtens renar fanns på plats...
 Denna gudomligt söta ren fick jag chansen och klappa.... Han var kittlig.
Renarna var så lugna, Typ som Norrlänningar, de låg & idisslade och bara mös.
 
Jag är som sagt SÅ nöjd... vi köpte världens godaste glöggar, 2 flaskor rönnbär och enbärs glögg som jag rynkade på näsan för INNAN jag smakat, men den var underbar.  Sen köpte vi även en flaska saffransglögg, också jättegod.
Nått jag blev besviken på var de brända mandlarna... Dom hade ingen smak alls, så nu ska jag minsann ge mig på att göra egna...Jag återkommer med resultatet.

På återseende
Jenny













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar