Blogger Backgrounds

måndag 21 november 2011

Min favoritpryl i köket...

Är denna stora fula makkapär som antagligen är utformad någon gång under 80-talet.
Det är en Elektrolux assistent som jag som liten flicka fick av min mormor då hon inte hade någon användning för den, Mamma har en likadan och hon har förvarat denna till mig fram till jag flyttade hemifrån, Och jag älskar den! Visst, den är inte vacker, Brunt och bege är inte riiiktigt mina favoriter, men den är i alla fall den bästa bakmaskinen jag använt (inklusive de jag använde i bageriet under min Hotell och Restaurangutbildning

Från denna maskin kommer dessa finfina lussebullar som jag gjorde vid första provbaket förra veckan.
Jag har mätt upp precisa mått på hur mycket mjöl det ska vara i min lussedeg så de blir perfekta till födelsedagsfirandet.



Dom blev jättefina, Då nu har jag en exakt gramsiffra på hur mycket mjöl det ska vara i lussebullarna så de blir perfekta =)


Nu blir det att plocka iordning här hemma lite, Ta upp kartonger till vinden med julpynt vi inte ska ha i år, Duscha och sedan åka till jobbet.
På återseende
Jenny

1 kommentar: